Overslaan naar content

Psychosociaal begeleider (flex)

Nijmegen, Gelderland, Nederland€ 4.263 per maandLocatie Nijmegen

Functieprofiel

Ter vervanging van een zwangerschapsverlof  (met de mogelijkheid tot vast) zijn we per 15 februari a.s. op zoek naar een ervaren of startende Psychosociaal begeleider. Werk jij graag met een uitdagende doelgroep met verslavingsproblematiek? Dan zou deze rol heel goed bij jou kunnen passen! Mocht je bij Trubendorffer aan de slag gaan, dan krijgen cliënten mede dankzij jouw inzet weer grip op hun leven.

Wat ga je doen?

Als psychosociaal begeleider ondersteun je cliënten (in groepen en online) in het herstel op psychosociaal vlak (zoals in het aangeven van grenzen, planning en structuur, dag invulling, etc.) onder verantwoordelijkheid van een regiebehandelaar of behandelcoördinator. Je onderhoudt interne contacten met collega-behandelaren en andere medewerkers met betrekking tot werkwijze en behandeling. Daarnaast heb je professioneel contact met relaties/vertegenwoordigers van cliënten en neem je namens de organisatie deel aan relevant overleg met instellingen, huisartsen, overheden etc.


Overige activiteiten:

  • Uitvoeren van onderdelen van behandeling, gericht op het herstel van het psychosociale functioneren;
  • Verlenen van ondersteuning bij het regelen van financiën, werk en activiteiten op sociaal vlak;
  • Verlenen van ondersteuning aan de cliënt in het contact met andere instanties;
  • Toeleiden naar en het geven van zelfhulpgroepen;
  • Verrichten van administratieve handelingen, zoals dossiervorming en verslaglegging;
  • Plannen van afspraken en opstellen van rapportages;
  • Aangaan en onderhouden van relaties met externe instanties;
  • Verantwoordelijk voor het behalen van productiedoelstellingen;
  • In staat zijn tot introspectie en reflectie en dit bespreken met de aangewezen werkbegeleider;
  • Geven van deskundigheidsbevorderingen aan collega's;
  • Inwerken van nieuwe collega's;
  • Deelnemen aan projecten.

Vereisten

Wie ben jij en wat breng je mee?

  • Afgeronde HBO opleiding Social Work/SPH of GGZ Agoog met zorgprofiel, SPV, EVD niveau 6 of een HBO MWD met een GGZ aantekening op het diploma. Je opleiding, met bijbehorend diploma, moet voldoen aan de beroepenlijst met opleidingen van de NZA. Dit is een harde eis, met een andere opleiding moeten we je helaas afwijzen omdat we je dan niet declarabel kunnen inzetten. Bel ons gerust als je hier vragen over hebt
  • Ervaring in/ of affiniteit met verslavingszorg (Geestelijke Gezondheidszorg);
  • Flexibele inzetbaarheid volgens rooster. Je bent hierin flexibel inzetbaar (wij bieden 7 dagen per week hulp, van 07.00 – 22.00 uur).
  • Kennis van het 12-stappen Minnesotamodel;
  • Kennis van relevante (privacy) wetgeving;
  • Bij voorkeur enige kennis van de methodiek en protocollaire behandelingen op het gebied van verslavingszorg en co-morbiditeit.


Wie zijn wij?

Trubendorffer is specialist in Nederland op het gebied van innovatieve ambulante verslavingszorg. We bieden intensieve ambulante behandelingen bij verslaving en dubbele diagnose. Jaarlijks helpen wij meer dan 1500 cliënten. Om dit te realiseren zetten meer dan 200 medewerkers zich dagelijks in op onze 8 behandellocaties in Amsterdam, Utrecht, Tilburg, Nijmegen, Den Haag, Den Bosch en Maastricht. In Amsterdam hebben wij twee behandellocaties en is tevens ons Hoofdkantoor gelokaliseerd.


Waar ga je werken?

Je komt te werken op de locatie Nijmegen van Trubendorffer. Binnen dit team zetten we ons in voor volwassen cliënten met een verslaving middels een passende behandeling dat met name gericht is op cognitieve gedragstherapie. De sfeer tussen de collega's onderling is collegiaal en informeel. Er is weinig hiërarchie. de lijnen zijn kort en er is veel ruimte voor eigen verantwoordelijkheid.


Wat kan je van ons verwachten?

  • Een salaris (afhankelijk van ervaring) van maximaal €4263,- bruto per maand (conform CAO GGZ, functiegroep 50), op basis van 36 uur per week.
  • Een dienstverband voor (on)bepaalde tijd. 
  • Vanaf 15 februari 2024 voor 4 maanden op locatie, daarna de mogelijkheid tot online werken voor verschillende locaties.
  • Vakantiegeld van 8%.
  • Een vaste eindejaarsuitkering (13de maand) van 8,33%.
  • Een fietsplan.
  • Een laptop van de zaak.
  • Een sport abonnement óf een upgrade van de thuiswerkplek (indien van toepassing) ter waarde van € 250,- bruto.
  • Dat de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers hoog in onze prioriteitenlijst staat. We geven onder andere deskundigheidsbevorderingen aan collega's en dragen bij aan externe scholing.
  • Ruimte voor ontspanning, zoals onze jaarlijkse (landelijke) teamdagen, open dagen voor cliënten en medewerkers, en andere lokale activiteiten.
  • Een afwisselende en dynamische functie in een team met enthousiaste en bevlogen collega’s Er is weinig hiërarchie, de lijnen zijn kort en er is veel ruimte is voor eigen verantwoordelijkheid. Persoonlijk, toegewijd en doelgericht zijn woorden die onze organisatie kenmerken.


Vragen over de vacature? Contacteer ons!

Wil je meer weten voordat je jezelf kandidaat stelt? Voor praktische vragen kan je contact opnemen met onze Recruiter Lindiwe Dalh via recruitment@trubendorffer.nl of 06 45027544. 


Wil jij een betekenisvolle baan bij Trubendorffer?

Fijn! Wij verkennen graag samen hoe Trubendorffer past bij jouw ontwikkeling en hoe we samen het verschil gaan maken voor onze cliënten. Persoonlijk, toegewijd en doelgericht zijn waarden die onze organisatie kenmerken. Graag ontvangen wij via de sollicitatiebutton jouw cv en motivatie. Wij laten je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.


Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld en doorplaatsing/overname van de wervingsteksten is niet toegestaan

of