Overslaan naar content

Psychosociaal begeleider verslavingszorg

  • Op locatie
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • € 4.017 per maand
  • Amsterdam

Functieprofiel

Heb jij net de opleiding Social Work afgerond of ben je een ervaren psychosociaal begeleider? Wil jij werken met een uitdagende doelgroep met verslavingsproblematiek en haal je voldoening uit het helpen van cliënten om weer grip op hun leven te krijgen? Start dan als psychosociaal begeleider bij Trubendorffer in Amsterdam.

Wat ga je doen?

Als psychosociaal begeleider ondersteun je cliënten in het herstel op psychosociaal vlak (zoals in het aangeven van grenzen, administratie, planning en structuur, daginvulling etc.) onder verantwoordelijkheid van een regiebehandelaar of behandelcoördinator. Gedurende de behandeling van 12 weken (of langer bij een verlenging) ondersteun je de cliënt. Je werk samen met collega-behandelaren, regiebehandelaren, cliënt coaches en ervaringsdeskundigen. Daarnaast heb je op indicatie professioneel contact met relaties/vertegenwoordigers van cliënten en neem je namens de organisatie deel aan relevant overleg met instellingen, huisartsen, overheden etc.

Een greep uit jouw werkzaamheden:

  • Uitvoeren van onderdelen van behandeling, gericht op het herstel van het psychosociale functioneren;

  • Verlenen van ondersteuning aan de cliënt in het contact met andere instanties, het regelen van financiën, werk en activiteiten op sociaal vlak;

  • Toeleiden naar en het geven van zelfhulpgroepen;

  • Verrichten van administratieve handelingen, zoals dossiervorming en verslaglegging;

  • Plannen van afspraken en opstellen van rapportages;

  • Aangaan en onderhouden van relaties met externe instanties;

  • In staat zijn tot introspectie en reflectie en dit bespreken met de aangewezen werkbegeleider. Daarin sta je ook stil bij jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling;

  • Geven van deskundigheidsbevorderingen aan collega's;

  • Inwerken van nieuwe collega's;

  • Deelnemen aan projecten.

Wie zijn wij?

Trubendorffer is specialist in Nederland op het gebied van innovatieve ambulante verslavingszorg. We bieden intensieve ambulante behandelingen bij verslaving en dubbele diagnose. Jaarlijks helpen wij meer dan 1500 cliënten. Om dit te realiseren zetten meer dan 200 medewerkers zich dagelijks in op onze 7 behandellocaties in Amsterdam, Utrecht, Tilburg, Nijmegen, Den Haag, Den Bosch en Maastricht.

Waar ga je werken?

Je komt te werken op de locatie Amsterdam van Trubendorffer. Binnen dit team zetten we ons in voor volwassen cliënten met een verslaving middels een passende behandeling dat met name gericht is op cognitieve gedragstherapie en motiverende gespreksvoering. Het behalen van abstinentie, cliënten toeleiden naar zelfhulpgroepen en aandacht hebben voor onderliggende patronen zijn belangrijke aandachtpunten in elke behandeling. De sfeer tussen de collega's onderling is collegiaal en informeel. Er is weinig hiërarchie, de lijnen zijn kort en er is veel ruimte voor eigen verantwoordelijkheid.

Vereisten

Wie ben jij en wat breng je mee?

  • Afgeronde hbo-opleiding Social Work (met uitstroomprofiel Zorg), SPH of MWD;

    • Ben je geregistreerd GGZ-agoog (via registerplein.nl), dan ben je ook van harte welkom!

  • Flexibele inzetbaarheid volgens halfjaarlijkse roosters. Wij bieden 7 dagen per week hulp, van 07.00 – 22.00 uur. Daarin wordt flexibiliteit van jou verwacht, maar denken wij ook mee in wat bij jou past.

  • Kennis van relevante (privacy) wetgeving.

  • Bij voorkeur enige kennis van de methodiek en protocollaire behandelingen op het gebied van verslavingszorg en co-morbiditeit.

  • Ervaringsdeskundigheid is een pre, geen vereiste.


Wat kan je van ons verwachten?

  • Een salaris (afhankelijk van ervaring) van maximaal €4017,- bruto per maand (conform CAO GGZ, functiegroep 45), op basis van 36 uur per week.

  • Een contract van 12 maanden met uitzicht op een vast dienstverband.

  • Een dienstverband van 24-32 uur per week.

  • 8% vakantiegeld.

  • Een vaste eindejaarsuitkering (13de maand) van 8,33%.

  • De mogelijkheid om een nieuwe fiets aan te schaffen via ons fietsplan.

  • Een laptop van de zaak.

  • Een sport abonnement óf een upgrade van de thuiswerkplek (indien van toepassing) ter waarde van € 250,- bruto.

  • De ruimte om mee te ontwikkelen aan de inhoud van de behandeling.

  • Dat de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers hoog in onze prioriteitenlijst staat. We geven onder andere deskundigheidsbevorderingen aan collega's en dragen bij aan externe scholing.

  • Ruimte voor ontspanning, zoals onze jaarlijkse (landelijke) teamdagen, open dagen voor cliënten en medewerkers, en andere lokale activiteiten.


Vragen over de vacature? Contacteer ons!

Wil je meer weten voordat je jezelf kandidaat stelt? Voor praktische vragen kan je contact opnemen via recruitment@trubendorffer.nl.


Wil jij een betekenisvolle baan bij Trubendorffer?

Fijn! Wij verkennen graag samen hoe Trubendorffer past bij jouw ontwikkeling en hoe we samen het verschil gaan maken voor onze cliënten. Persoonlijk, toegewijd en doelgericht zijn waarden die onze organisatie kenmerken. Graag ontvangen wij via de sollicitatiebutton jouw cv en motivatie. Wij laten je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld en doorplaatsing/overname van de wervingsteksten is niet toegestaan.

of