Overslaan naar content

Psychosociaal begeleider met ervaringsdeskundigheid

Op locatie
  • Nijmegen, Gelderland, Nederland
€ 2.451 - € 3.863 per maandNijmegen

Functieprofiel

Ben jij psychosociaal begeleider met ervaringsdeskundigheid? En zet je jouw ervaring graag in om cliënten te helpen bij hun herstel? Start dan bij Trubendorffer in Nijmegen.

Wat ga je doen?

Als psychosociaal begeleider ondersteun je cliënten (in groepen en online) in het herstel op psychosociaal vlak (zoals in het aangeven van grenzen, planning en structuur, dag invulling, etc.) onder verantwoordelijkheid van een regiebehandelaar of behandelcoördinator. Je onderhoudt interne contacten met collega-behandelaren, ervaringsdeskundigen en andere medewerkers met betrekking tot werkwijze en behandeling. Daarnaast heb je professioneel contact met relaties/vertegenwoordigers van cliënten en neem je namens de organisatie deel aan relevant overleg met instellingen, huisartsen, overheden etc.

Je werkzaamheden op een rijtje:

  • Verlenen van ondersteuning bij verschillende levensgebieden zoals het regelen van financiën, werk en activiteiten op sociaal vlak.
  • Bevorderen van zelfredzaamheid van de cliënt.
  • Verlenen van ondersteuning aan de cliënt in het contact met andere instanties.
  • Toeleiden naar en het geven van (zelfhulp)groepen.
  • Verrichten van administratieve handelingen, zoals dossiervorming, plannen van afspraken en verslaglegging.
  • Aangaan en onderhouden van relaties met externe instanties.
  • Verantwoordelijk voor het behalen van productiedoelstellingen.
  • In staat zijn tot introspectie en reflectie en dit bespreken met de aangewezen werkbegeleider.
  • Geven van deskundigheidsbevorderingen aan collega's.
  • Deelnemen aan projecten.

Hiernaast houd je je ook bezig met werkzaamheden zoals het organiseren van de startersgroepen, wacht- en presentielijsten bijhouden en het aanspreekpunt zijn van onze cliënt wat betreft niet-behandelinhoudelijke vragen per telefoon of mail.


Wie zijn wij?

Trubendorffer is specialist in Nederland op het gebied van innovatieve ambulante verslavingszorg. We bieden intensieve ambulante behandelingen bij verslaving en dubbele diagnose. Jaarlijks helpen wij meer dan 1500 cliënten. Om dit te realiseren zetten meer dan 200 medewerkers zich dagelijks in op onze 8 behandellocaties in Amsterdam, Utrecht, Tilburg, Nijmegen, Den Haag, Den Bosch en Maastricht. In Amsterdam hebben wij twee behandellocaties en is tevens ons Hoofdkantoor gelokaliseerd.

Vereisten

Wie ben jij en wat breng je mee?

  • Afgeronde hbo opleiding Social Work, SPH, MWD, of GGZ Agoog met zorgprofiel i.c.m. een registratie in het ggz agogen register (registerplein). Je opleiding, met bijbehorend diploma, moet voldoen aan de beroepenlijst met opleidingen van de NZA. Dit is een harde eis, met een andere opleiding moeten we je helaas afwijzen omdat we je dan niet declarabel kunnen inzetten. Bel ons gerust als je hier vragen over hebt;
  • Flexibele inzetbaarheid volgens rooster. Je bent hierin flexibel inzetbaar (wij bieden 7 dagen per week hulp, van 07.00 – 22.00 uur).
  • Je hebt een verwerkt verslavingsverleden en ervaring met herstel volgens het 12-stappen Minnesotamodel.
  • Kennis van relevante (privacy) wetgeving;
  • Bij voorkeur enige kennis van de methodiek en protocollaire behandelingen op het gebied van verslavingszorg en co-morbiditeit.


Wat kan je van ons verwachten?

  • Een salaris (afhankelijk van ervaring) van €2451-€3863,- bruto per maand (conform CAO GGZ, functiegroep 45), op basis van 36 uur per week.
  • Een dienstverband voor (on)bepaalde tijd van in overleg te bepalen 32-36 uur per week.
  • Vakantiegeld van 8%.
  • Een vaste eindejaarsuitkering (13de maand) van 8,33%.
  • Een fietsplan.
  • Een sport abonnement óf een upgrade van de thuiswerkplek (indien van toepassing) ter waarde van € 250,- bruto.
  • De ruimte om mee te ontwikkelen aan de inhoud van de behandeling.
  • Dat de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers hoog in onze prioriteitenlijst staat. We geven onder andere deskundigheidsbevorderingen aan collega's en dragen bij aan externe scholing.
  • Ruimte voor ontspanning, zoals onze jaarlijkse (landelijke) teamdagen, open dagen voor cliënten en medewerkers, en andere lokale activiteiten.


Vragen over de vacature? Contacteer ons!

Wil je meer weten voordat je jezelf kandidaat stelt? Voor praktische vragen kan je contact opnemen met onze recruiter Lindiwe Dalh via 0645027544 of recruitment@trubendorffer.nl.


Wil jij een betekenisvolle baan bij Trubendorffer?

Fijn! Wij verkennen graag samen hoe Trubendorffer past bij jouw ontwikkeling en hoe we samen het verschil gaan maken voor onze cliënten. Persoonlijk, toegewijd en doelgericht zijn waarden die onze organisatie kenmerken. Graag ontvangen wij via de sollicitatiebutton jouw cv en motivatie. Wij laten je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.


Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld en doorplaatsing/overname van de wervingsteksten is niet toegestaan.

of